Sunday, January 1, 2017

#Junckerleaks

Na #offshoreleak, #siwssleaks, #luxleaks, #panamapers heeft het onvolprezen internationale consortium van onderzoeksjournalisten opnieuw de hand weten te leggen op een stapel genante documenten. Ditmaal gaat het om diplomatieke brieven die onomstotelijk bewijzen dat het Luxemburg van Juncker en het Nederland van Balkenende en Rutte al jarenlang steevast ieder Europees initiatief om belastingontwijking door grootbedrijven aan banden te leggen, hebben geblokkeerd. Laten we ze #junckerleaks dopen.

Nieuw is het niet. Het Europees parlement heeft vorig jaar zelfs een initiatief genomen tot het instellen van een onderzoek naar de handel en wandel van commissie-voorzitter Juncker bij het ombouwen van Luxemburg van een staal en kool staatje in een post-industriële belastingontwijkingsparadijsje. Na beterschap beloofd te hebben was de kous voor het parlement af. Met dit nieuwe bewijsmateriaal zal dat onderzoek naar alle waarschijnlijkheid worden geïntensiveerd.

Hoewel de rauwe data nog niet beschikbaar zijn op de website van het consortium noemt het artikel in the Guardian expliciet Nederland als een van de grote medestanders van Juncker in het voorkomen van Europese regelgevinf tegen belastingontwijking door multinationals. Ook dat was al bekend. Der Spiegel berichtte eind 2015 al dat uit geheime notulen van dezelfde Code of Conduct Group on Business Taxation waar de diplomatieke onthullingen van #Junckerleaks betrekking op hebben, bleek dat Nederland al jarenlang hetzelfde doet: sinds 2012 bij monde van sociaal-democraat Dijsselbloem en (eerst) Weekers en (daarna) Wiebes.

Bovendien leerde het eerdergenoemde onderzoek van de onderzoekscommissie van het Europees parlement al in juni vorig jaar dat Nederland, samen met Luxemburg en Ierland, een van de hardnekkigste verdedigers van fiscale autonomie voor het grootbedrijf is. Het chronologisch overzicht dat in annex drie van het onderzoek was bijgevoegd somt de volgende momenten van obstructie op:
  • 15 Mei 2009: Nederland en België maken bezwaar tegen een geharmoniseerde behandeling van onbelaste uitgaande bedrijfswinsten.
  • 25 Mei 2010: Nederland, Luxemburg en België betonen zich tegenstander van het aanpakken van verschillen in belastingregels en menen dat dit niet onder het mandaat van de code of conduct group valt.
  • 11 April 2011: Nederland en Luxemburg weigeren mee te werken aan uitbreiding van het onderzoek naar verschillen in belastingregels.
  • 26 Mei 2011: Nederland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk dringen er op aan om geen verder onderzoek te doen naar belastingontwijking via beleggingsfondsen.
  • 29 Mei 2013: Nederland, Luxemburg en België zijn tegen een omvattende evaluatie van de verschillende fiscale regelingen in de EU op het gebied van patenten.
  • 3 Juni 2013: Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Luxemburg hebben de hervorming van hun patentregelingen verder uitgesteld.
Als u volgende keer weer eens een Nederlandse liberaal of sociaaldemocraat vol op het orgel ziet gaan over hoe belastingontwijking de rechtsstaat en de verzorgingsstaat ondermijnt en hoe urgent het is dat daar paal en perk aan wordt gesteld, denk dan nog eens terug aan deze blog en de links die het bevat naar documenten die het tegendeel bewijzen.


8 comments:

  1. EDWARD JONES financiering is de beste plek om een ​​lening te krijgen {Jonesloanfinance@yahoo.com} Tekst +1 (307) 241-3712,
       God zegene u meneer, ik zal niet stoppen met de wereld over uw goedheid in mijn leven te vertellen, ik ben een alleenstaande moeder met de kinderen te verzorgen. Mijn naam is Emily Thomas en ik ben van Convention Center Drive, Miami Beach, FL. Een paar weken geleden Mijn vriend bezocht me en langs onze discussie ze vertelde me over EDWARD JONES FINANCE, dat ze me kunnen helpen uit mijn financiële situatie, heb ik nooit geloofd want ik heb te besteden zoveel geld aan verschillende lening kredietverstrekkers die niets anders deden dan weg te lopen met mijn geld. Ik heb in een financiële puinhoop voor de pas 7 maanden nu, Zij adviseerde ik het eens proberen, dus ik mailde hem en al uit te leggen over mijn financiële situatie aan hem, hij nam daarom me door de lening proces en gaf me een lening van $ 390,000.00 tegen een zeer lage rente van 2% en vandaag ben ik een trotse ondernemer en kan nu zorg goed voor mijn kinderen, Als je moet contact opnemen met een bedrijf om een ​​bedrag van de lening die u nodig hebt met een lage rente van 2% te krijgen en beter aflossingsschema, neem dan contact op EDWARD JONES FINANCE e-mail: - Jonesloanfinance@yahoo.com OR Text +1 (307) 241-3712 of ga naar daar pagina op jonesloans.bravesites.com

    ReplyDelete
  2. Ik beloof om deze lening getuigenis te delen door Gods gunst in mijn leven

    Hallo,
     
     Ik ben Maria Carols, die momenteel in Texas, USA, woont. Ik ben op dit moment een weduwe met vier kinderen en ik stond in een financiële situatie in mei 2015 en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken van verschillende leningfirma's, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken weigerden mijn krediet. Maar zoals God het zou hebben, werd ik aan een vrouw van God voorgelegd aan een particuliere leninglener die mij een lening van 850.000 USD gaf en vandaag is het een zakenman en mijn kinderen doen het goed op dit moment, als u contact opneemt met een bedrijf met Verwijzing naar beveiliging van een lening zonder onderpand, geen credit check, geen co-ondertekenaar met slechts 3% rente en betere terugbetalingsplannen en schema, neem dan contact op met mevrouw Betty Mabel (yusuf.mustafa09390@gmail.com). Hij weet niet dat ik dit doe, maar ben nu zo blij en ik heb besloten om mensen meer over haar te laten weten en ik wil ook dat God haar meer zal zegenen. U kunt haar via zijn email contacteren. yusuf.mustafa09390@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Getuigenis over hoe mijn leven is getransformeerd (yusuf.mustafa09390@gmail.com)

    Hallo vrienden!!! Mijn naam is Sharon Vivian. Ik wil getuigen van de goede Leninglener die mij liet zien nadat ik door 2 verschillende internationale internetleners werd belicht. Zij beloven allemaal om mij een lening te geven nadat ik veel kosten heb betaald die niets opleveren en geen positief resultaat opleverden. Ik heb mijn harde geld verdienen en het was in totaal 8000 USD. Op een dag dat ik op internet was op zoek, was ik gefrustreerd, toen ik een getuigenisvrouw tegenkwam, die ook werd getroffen en uiteindelijk verbonden was met een legitiem lening bedrijf Yusuf Mustafa Financial Loan Service en email (yusuf.mustafa09390@gmail.com) waar ze Eindelijk kreeg ik haar lening, dus ik heb besloten om hetzelfde lening bedrijf te contacteren en vertelde hen toen mijn verhaal over hoe ik door 2 verschillende kredietverstrekkers werd gekneuzeld, die me niets meer gedaan had om me meer pijn te geven. Ik verklaar het bedrijf per post en alles wat ze me vertelden, was niet meer huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf zou krijgen en ik heb ook de juiste keuze gemaakt om hen te contacteren. Ik heb het leningaanvraagformulier ingevuld en verder gegaan met alles wat mij werd aangevraagd en naar mijn schok kreeg ik een lening van $ 65.000,00 Dollars door dit grote bedrijf (Yusuf Mustafa Financial Loan Service), beheerd door de heer Yusuf Mustafa Godvresende vrouw en hier ik Ben vandaag gelukkig omdat dit bedrijf me een lening heeft gegeven, dus ik heb zelf een belofte gemaakt dat ik op het internet zal blijven testen over hoe ik mijn lening heb gekregen. Heb je een lening dringend nodig? Vriendelijk en snel contacteer dit geweldige bedrijf nu voor uw lening via email: (yusuf.mustafa09390@gmail.com) zij is aardig
    bemoedigen. Succes.

    ReplyDelete
  4. TESTIMONIE VAN HOE IK MIJN LENING VAN EEN LEGITIEK LENING KOOPER HEBBEN

    Mijn naam is Danny Meister, een burger van de VS. Ik ben door 4 verschillende internationale internetleners gekwetst, ze beloven allemaal om me een lening te geven nadat ik meermaals betalen die niets opleveren en geen positief resultaat opleverden. Ik heb mijn harde geld verdienen kwijt geraakt. Op een dag dat ik door het internet met tranen op mijn oog was, kwam ik tegen een getuigenis van de man die ook werd gekwetst en werd uiteindelijk verbonden met een legitiem leningbedrijf genaamd YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICES (yusuf.mustafa09390@gmail.com) waar hij Eindelijk kreeg hij zijn lening, dus ik heb besloten om hetzelfde lening bedrijf te contacteren en vertelde hen toen mijn verhaal over hoe ik door 4 verschillende leningleners was geknoopt, die me niets meer gedaan dan om me meer pijn te veroorzaken. Ik verklaar het bedrijf per post en alles wat ze me vertelden, was niet meer huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf zou krijgen en ik heb ook de juiste keuze gemaakt om hen te contacteren. Ik heb het leningaanvraagformulier ingevuld en verdergegaan met alles wat mij werd aangevraagd en ik kreeg een leningbedrag van $ 270,000.00 Dollars door dit grote bedrijf (YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICES), beheerd door de heer Gary Mark en hier ben ik vandaag gelukkig omdat YUSUF MUSTAFA LOAN DIENSTEN heeft me een lening gegeven, dus ik heb zelf een belofte gemaakt dat ik op het internet zal blijven testen over hoe ik mijn lening heb gekregen. Heb je een lening dringend nodig
    Vriendelijk en snel contacteer YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICES nu voor uw lening via email: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    CONTACT
    YUSUF MUSTAFA LENING DIENSTEN
    E-mail: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    ReplyDelete
  5. TESTIMONIE OVER HOE IK MIJN LENING GEEFT

    Goede Dag, Mijn naam is Michelle Vick, ik ben een burger van de Verenigde Staten van Amerika. Ik wil getuigen van de goede Leninglener die mij liet zien nadat hij door 4 verschillende internationale internationale kredietverleners is gekwetst. Ze beloven allemaal om me een lening te geven Nadat ik veel kosten heb betaald die niets opleveren en geen positief resultaat opleverden. Ik heb mijn harde geld verdienen en het was in totaal 10.000USD. Op een dag dat ik door het internet was op zoek, was ik op zoek naar een getuigenis, die ook werd getroffen en werd uiteindelijk verbonden met een legitiem leningbedrijf genaamd YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICE (yusuf.mustafa09390@gmail.com) waar hij eindelijk zijn Lening, dus ik heb besloten om hetzelfde lening bedrijf te contacteren en vertelde hen toen mijn verhaal over hoe ik door 4 verschillende kredietverstrekkers benauwd was die niets meer gedaan heeft dan om me meer pijn te geven. Ik verklaar het bedrijf per post en alles wat ze me vertelden, was niet meer huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf zou krijgen en ik heb ook de juiste keuze gemaakt om hen te contacteren. Ik heb het leningaanvraagformulier ingevuld en verdergegaan met alles wat mij werd aangevraagd en ik kreeg een leningbedrag van $ 600,000.00 Dollars door dit grote bedrijf (YUSUF MUSTAFA SERVICE} beheerd door YUSUF MUSTAFA en hier ben ik vandaag blij met mijn familie omdat YUSUF MUSTAFA Leningdienst heeft me een lening gegeven, dus ik heb zelf een belofte gemaakt dat ik op het internet zal blijven testen over hoe ik mijn lening heb. Heeft u een lening dringend nodig? Neem dan gerust contact op met YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICE nu voor uw lening via Email: (yusuf.mustafa09390@gmail.com) Ik geloof dat andere mensen ook getuigenis geven op dezelfde zelfde kredietverlener

    ReplyDelete
  6. Beste beleggers / Financiële zoekers.

    Wij zijn een geregistreerde particuliere investeerder / kredietlener, heeft u financieel hulp nodig? Ben je in financiële puinhoop of schulden? Wij bieden lening tegen 3% rentevoet binnen 1 jaar tot 30 jaar terugbetaling duur aan Individueel en Bedrijven die financiële hulp nodig hebben en in elk deel van de wereld. Wij geven leningen van $ 5.000 tot $ 500.000.000, LOPEN: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, MUR, EURO.Our leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Een legitieme leninglener? Ben je in armoede? Heb je financiële hulp nodig (Lening) om een ​​bedrijf op te zetten? Wij kunnen u financieel helpen.

    Geïnteresseerde Individuele OF Bedrijven moeten contact met ons opnemen via: Email: {yusuf.mustafa09390@gmail.com}

    Voor-en achternaam:
    Bedrag nodig:
    Looptijd:
    Doel van de lening:
    Contact nummer:
    land:
    Staat:
    Seks:
    vriendelijke groeten

    Je bent in Service,
    Yusuf Mustafa
    E-mail: (yusuf.mustafa09390@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Goede dag,

    Ik ben Mr. Yusuf Mustafa een particuliere lening verstrekker, die lening geven in een zeer lage rentevoet van 2%. Wij geven alle soorten lening uit zoals Educatieve lening, Bedrijfslening, Huislening, Landlening, Persoonlijke lening, Autolening En andere goede reden, ik geef ook leningen uit de rang van $ 50.000USD- $ 100.000.000.00USD tegen een rentevoet van 2%. Duur van 1 tot 15 jaar afhankelijk van het bedrag dat u nodig hebt als lening. Ga terug naar ons voor meer informatie via: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    Contact voor meer informatie:
    Beste wensen
    Yusuf Mustafa
    CEO / Voorzitter
    Email: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Hallo, ik ben Djelbova, die momenteel in de stad Athen woont. Ik ben toen een weduwe met vier kinderen en ik ben in mei 2016 in een financiële positie geweest en moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken van diverse particuliere bedrijven en bedrijfsleningen, maar nooit succesvol, en de meeste banken hebben mijn krediet geweigerd. Maar God wilde, zoals ik aan een vrouw van God werd voorgesteld, een lener privé lening gaf hij me een lening van 85.000,00 euro en vandaag ben ik eigenaar van een bedrijf en mijn kinderen doen het goed nu, als u contact opneemt met een bedrijf met verwijzing Om een onbeveiligde lening te verkrijgen, geen credit check, zonder zeker met een rente van slechts 3% en betere betalingsplannen en schema, kunt u contact opnemen met mevrouw stella rene (mrsstellareneloanfirm1@gmail.com) Ze weet niet dat ik dit doe, maar ik ben nu zo blij en ik heb besloten om mensen er meer van te laten weten en ik wil dat God haar meer zal zegenen.

    djelbova

    ReplyDelete